1
Ναύτιλοι της Helmepa
20 Αυγούστου 2017
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Ανθρώπινος παράγοντας

Η ασφαλής ναυσιπλοΐα και αποτελεσματική διαχείριση των εμπορικών πλοίων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι πρέπει να λειτουργούν σαν σύνολο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν διασφαλίσουμε ότι τα πλοία έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σωστά και ακόμη ότι λειτουργούν με ορθό τρόπο, αναγνωρίζοντας σε όλα τα στάδια την αξία του ανθρώπινου παράγοντα. 

Το στοιχείο του ανθρώπινου παράγοντα βρίσκει εφαρμογή σε όλη την αλυσίδα των δραστηριοτήτων που αναλαμβάνει το πλήρωμα πάνω στο πλοίο, οι υπάλληλοι στα γραφεία μιας ναυτιλιακής εταιρείας, το ναυπηγείο που χτίζεται το πλοίο, οι νομοθέτες και άλλοι. Όλοι οι παραπάνω πρέπει να συνεργάζονται αρμονικά, ώστε να υπάρχει το καλύτερο αποτέλεσμα.

Μια αναδρομή στα πιο γνωστά συμβάντα και ατυχήματα της ναυτιλίας δείχνει ξεκάθαρα ότι ορισμένα από αυτά προέρχονταν από βλάβη συσκευών και εξαρτημάτων που προκάλεσε κάποιο ανθρώπινο λάθος. 


Σε άλλες περιπτώσεις, ένα απλό συμβάν μπορεί να εξελιχθεί σε σοβαρό ατύχημα λόγω του ανθρώπινου παράγοντα. Συνεπώς, υπάρχει σοβαρό οικονομικό κίνητρο για να εκτιμηθούν οι κίνδυνοι που προέρχονται από το ανθρώπινο λάθος και να ληφθούν μέτρα για να περιοριστούν οι κίνδυνοι. 

Το ανθρώπινο λάθος στη λειτουργία των πλοίων παραδοσιακά αντιμετωπίζεται ως μια ατομική ευθύνη του πληρώματος. Ωστόσο, παρατηρείται μια τάση ενημέρωσης στη ναυτική οικογένεια ότι η συγκεκριμένη νοοτροπία είναι πολύ απλή και ότι ο ανθρώπινος παράγοντας πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στο σχεδιασμό των συστημάτων του πλοίου, του εξοπλισμού του αλλά και στις διαδικασίες αν θέλουμε ο ναυτικός να λειτουργήσει το πλοίο με τρόπο ασφαλή και αποτελεσματικό. 

Για να μειωθεί ο αριθμός των συμβάντων και των ατυχημάτων είναι απαραίτητο να βελτιωθεί η κατανόηση που έχουμε γύρω από τους αιτίες που προκαλούν το ανθρώπινο λάθος. Επιπλέον, πρέπει να καταλάβουμε καλύτερα τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση του ανθρώπου σε σχέση με τα τεχνικά συστήματα, τα οποία χειρίζονται καθώς και το εργασιακό περιβάλλον. 

Η HELMEPA, από την ίδρυση της το 1982, πρόβαλε την ανάγκη συνεχούς και ανανεούμενης επιμόρφωσης του ανθρώπινου παράγοντα τοποθετώντας τον στο επίκεντρο των προσπαθειών για πρόληψη της ρύπανσης και ασφάλεια στη θάλασσα. Αυτό σε μια εποχή όπου βαρύτητα δινόταν μόνο στις κατασκευές και τον εξοπλισμό των πλοίων καθώς και στην αστυνόμευση και επιβολή κυρώσεων.

Η προσοχή της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στράφηκε στον ανθρώπινο παράγοντα στις αρχές της δεκαετίας του 1990, μετά το ατύχημα του Exxon Valdez, και εδραιώθηκε με τον Κώδικα ISM και την ενσωμάτωσή του στη Διεθνή Σύμβαση SOLAS το 1994. 

Το 2006, ο Διεθνής Οργανισμός για την Εργασία (International Labour Organization – ILO) υιοθέτησε μια παγκόσμια συνθήκη σχετικά με δικαιώματα των ναυτικών με στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας τους πάνω στο πλοίο. Υπολογίζεται πως αυτή η παγκόσμια Συμφωνία επηρεάζει περισσότερους από 1,2 εκατομμύρια ναυτικούς σε όλο τον κόσμο.

Νέα / Ανακοινώσεις

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Prev Next

Φωτογραφία της Εβδομάδας

potw-20170404-small2

Μαθαίνω για την Κλιματική Αλλαγή

banner-klimatiki-allagi

Θαλάσσιο Περιβάλλον: Διερευνώντας τη σχέση του μαζί μας

2014-mar-env-our-rel-with-it

Βίντεο της Εβδομάδας

VotW-20170522-cadets