1
Ναύτιλοι της Helmepa
24 Ιουνίου 2017
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider

Λειτουργία

Οι ανάγκες των πλοίων για την ψύξη των μηχανών τους, τον καθαρισμό των δεξαμενών και των χώρων φορτίου, την παραγωγή πόσιμου νερού για το πλήρωμα και τους επιβάτες, κ.α. προϋποθέτει τη χρήση νερού από τη θάλασσα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορα υγρά απόβλητα κυρίως στο χώρο του μηχανοστασίου. 

Στο χώρο αυτό βρίσκονται εγκατεστημένα προηγμένα μηχανήματα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων, όπως για παράδειγμα διαχωριστήρες πετρελαίου - νερού και συστήματα βιολογικού ή φυσικοχημικού καθαρισμού λυμάτων και φαιόχροων υδάτων, η σωστή λειτουργία και συντήρηση των οποίων εξασφαλίζει ότι η συγκέντρωση πετρελαίου ή παθογόνων μικροοργανισμών αντίστοιχα που θα απορριφθεί  στη θάλασσα θα είναι εξαιρετικά μικρή και δεν θα προκαλέσει αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. 

Τα συστήματα αυτά διαφέρουν σημαντικά από αυτά που υπάρχουν στην ξηρά καθώς πρέπει να ανταπεξέρχονται στις δύσκολες συνθήκες λειτουργίας των πλοίων όπως οι κραδασμοί, οι μεγάλες γωνίες κλίσης, κ.α.

Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται σήμερα στις βρεχόμενες επιφάνειες των πλοίων για να αποτρέψουν την προσκόλληση των φυτικών και ζωικών οργανισμών που αυξάνει την τραχύτητα των επιφανειών και επομένως την τριβή με το νερό επιβραδύνοντας το πλοίο, δεν περιέχουν τοξικές ενώσεις όπως οι οργανικές ενώσεις κασσιτέρου. 

Καταβάλλεται σήμερα προσπάθεια, τα χρώματα αυτά να απαλλαχθούν και από άλλες λιγότερο επιβλαβείς ουσίες και φαίνεται ότι το μυστικό για μια τέτοια εξέλιξη έρχεται από τη φύση καθώς οι κατασκευαστές εξετάζουν την ικανότητα ορισμένων θαλάσσιων θηλαστικών να “γλιστρούν” στο νερό χωρίς το δέρμα τους να καλύπτεται από στερεά υλικά ή να προσκολλώνται σε αυτό μικρότεροι οργανισμοί.     

Μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές επιτυχίες σε παγκόσμια κλίμακα, στην οποία έχει συμβάλει καθοριστικά η ναυτιλία, είναι η αργή ανάκαμψη της στοιβάδας του όζοντος πάνω από την Ανταρκτική λόγω της μείωσης των εκπομπών αερίων που το καταστρέφουν. Εκτιμάται μάλιστα ότι, παρά το γεγονός ότι ο χρόνος ζωής των αερίων αυτών στην ατμόσφαιρα κυμαίνεται από μερικά χρόνια (HCFCs) έως και έναν αιώνα (Freon 12),  η στοιβάδα του όζοντος μέχρι το 2050 ή αργότερα θα επιστρέψει στα επίπεδα που βρισκόταν πριν το 1980. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν συμπιέζαμε το όζον της ανώτερης ατμόσφαιρας σε κανονικές συνθήκες θερμοκρασίας και πίεσης τότε αυτό θα είχε πάχος όχι μεγαλύτερο από 5 mm. Το Σεπτέμβριο 2007, η έκταση της τρύπας του όζοντος εκτιμήθηκε σε περίπου 24 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα (περίπου όσο η Βόρειος Αμερική), 18% μικρότερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα πλοία σήμερα σταδιακά περιορίζουν τη χρήση ενώσεων που καταστρέφουν το όζον σε συστήματα ψύξης και κλιματισμού ενώ καταβάλλεται προσπάθεια αποφυγής διαρροών μέσα από σωστή συντήρηση, εκτέλεσης δοκιμών καλής λειτουργίας, κ.α.

Τα εμπορικά πλοία σε σχέση με τα άλλα μέσα μεταφοράς παράγουν  σημαντικά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα για το έργο που πραγματοποιεί. Το διοξείδιο του άνθρακα αποτελεί το κυριότερο από τα αέρια θερμοκηπίου, η συγκέντρωση του οποίο στην ατμόσφαιρα έχει αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι αποτελεί το ενεργειακά , αποδοτικότερο μέσο μεταφοράς όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα.

Σε ποσότητα εκπομπών και με έτος αναφοράς το 2005, οι μεγαλύτερες εκπομπές CO2 προήλθαν από τα ντιζελοκίνητα οχήματα (4,7 δισεκατομμύρια τόνοι), ακολουθούν τα πλοία διεθνών πλόων (774 εκατομμύρια τόνοι), τα αεροσκάφη (735 εκατομμύρια τόνοι ) και τα τρένα (133 εκατομμύ

Νέα / Ανακοινώσεις

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Prev Next

Φωτογραφία της Εβδομάδας

potw-20170404-small2

Μαθαίνω για την Κλιματική Αλλαγή

banner-klimatiki-allagi

Θαλάσσιο Περιβάλλον: Διερευνώντας τη σχέση του μαζί μας

2014-mar-env-our-rel-with-it

Βίντεο της Εβδομάδας

VotW-20170522-cadets